Blogg..

Det har blivit en livstil i våran värld, till och med ett jobb för vissa. Jag satt här igår och läste en blogg som en tjej på 18 år hade skrivit och jag kan inte låta bli att undra hur en del människor kan tjäna så mycket pengar på att skriva om fullt meningslösa händelser i vardagen, och hur vi står ut med att läsa det?

Jag har kommit fram till att det helt och hållet beror på att människan är en nyfiken varelse och att vi t.ex. finner njutning i att läsa om andras liv och problem. Vi älskar alltså att gotta oss i andra människors svårigheter, så att vi själva kan luta oss tillbaka och känna hur bra vi egentligen har det.. Självklart gäller inte det alla bloggar, men jag tror att det gör det i en majoritet av bloggarna, i alla fall de mindre.

Jag kan nästan lova att ni nu sitter och tänker: "det här va en sur jävel, om han hatar bloggar varför bloggar han då själv?" Jo så här är det, jag hatar inte bloggar,  jag tycker att bloggar är bra, det är innehållet i vissa som jag kan bli lite fundersam över.

Jag kommer ihåg när jag var liten, då hade varenda flicka (och kanske pojke) en dagbok, som var död och helvete åt den person som läste den. Men nu för tiden skriver många sin dagbok i bloggen, och ger ut sitt liv till vem som helst som har en dator och tillgång till internet. Visst lever vi i en uppkopplad värld, där många människor har större umgänge på internet än vad dom har i verkligheten, vilket är tragiskt, men jag tycker att vissa saker bör försvinna ur vissa bloggar!

Som sagt, jag hatar inte bloggar! jag har många bloggar som jag besöker då och då, dock mest diskussionsbloggar som handlar om samhället eller andra för mig viktiga frågor. kan även hända att jag någon gång läser någon politikers eller rockstjärnas blogg för att se hur dennes livsstil och tankar ser ut, dock är det inget som jag sitter och bevakar, eller läser dagligen.

Så fortsätt för all del att blogga, men var försiktiga med vad ni skriver, nätet är stort och vem som helst kan hitta dig!

Om du inte gillar det jag skriver så behöver du inte läsa min blogg i fortsättningen! jag kommer att skriva vad jag tycker om allt och inget, och gärna diskutera med er som väljer att läsa. Jag skriver den här bloggen för min skull, inte för någon annans!

Ha en fortsatt trevlig dag och sköt om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback