Tur..

Den här veckan har varit sjukt händelserik!

Det började med att jag var ute i fredags med vänner och lite folk från jobbet!
En helt okej kväll om jag får säga det själv, hade riktigt kul och jag vet att de som närvarade tycker samma sak!

I alla fall, vid klockan kvart i tre får jag ett sms av min taxikompis att denna sover i stan.. Fine tänker jag, det finns ju fler sätt att komma hem eller ställen att sova på! Men i samma ögonblick som jag trycker på svara knappen så dör mitt kära mobilbatteri och jag står nu strandad på Palace!

Jag bestämmer mig för att dra bort till Hugos för att se om någon därifrån ska mot söderköpingshållet, men efter en kvart insåg jag att det va som att hitta en nål i en höstack!  Så där står jag utanför Hugos och ser ut som en vilsen hund, och inser sakta men säkert att mina vänner har åkt och att jag är helt jävla alone!

Efter att ha bråkat med en taxi om att 400kr är alldeles för mycket pengar, och att jag borde få åka för en hundring bestämmer jag mig för att se över mina valmöjligheter..

Dessa var:
  1. Gå till polishuset och be om en fyllecell
  2. Sno en cykel
  3. Gå till Söderköping
Det första alternativet skippade jag rätt snabbt då jag antog att det var fullt och på sånna populära ställen måste man ju förboka i god tid innan! så jag gick direkt på punkt nummer 2 och började rycka lite i cyklarna utanför Hugos.

Det skulle jag inte ha gjort..

Efter att ha förklarat för polisen att jag har tappat min cykelnyckel och att den borde ligga någonstans bland cyklarna, erkänner jag för mig själv att det här är meningslöst.. Och då återstod helt enkelt bara punkt 3.. Envis som jag är ibland började jag knalla mot min kära lilla hemstad, och jag kan säga att jag blev underbart lycklig när en bil stannade ungefär halvägs och erbjöd skjuts hem för en hundring!

Väl hemma utanför min väns lya som jag för tillfället bor i, kommer jag på att min taxipolare har mina nycklar, och eftersom jag är en väldigt snäll person vill jag inte väcka min vän.. detta resulterade i att jag la mig och sov på trappan utanför..

Vaknar efter 1,5 timme och fryser som en naken giraff på nordpolen, bestämmer mig för att springa lite runt huset för att få upp värmen och det var då jag fann skruvmejseln!

Med mejseln och ett kort från svenska spel i högsta hugg börjar jag joxa med låset för att komma in i värmen!
efter en halvtimme gav jag upp och ringde på ändå!
Väl inne i lyan la jag mig till ro på en madrass i garderoben, och sen sov jag som en gris till det var dags att gå upp!

Hjälp va lång text det blev! men så är det ibland när man går i mina skor!

Kan också nämna att när jag skulle till jobbet idag så gick startmotorn på bilen sönder, så fick knuffa igång åbäket.. mindre roligt då man för dyra pengar måste beställa en ny, så den lär ju bli stående ett tag framöver.

Aja nu är ni säkert vimmelkantiga i ögonen om ni har läst igenom hela inlägget, så det kanske är dags för mig att lägga av!

Ville bara dela med mig av denna fantastiska kväll som jag sent kommer glömma!
från och med nu fixar jag skjuts eller sängplats innan jag åker in till stan!

Hade nice!
Peace!


Kommentarer
Postat av: Sky

Damn... Skönt det där med att sova på trappan.

2009-08-16 @ 20:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback